فرهنگ لغات تخصصی سئو
برای تسلط به حوزه سئو و یافتن ایده های بهتر حتما واژه ها را بخوانید. جایی خواندم که ” افق فکری هر فرد به اندازه تعداد واژهایی است که می داند”. بنابراین شما نیز هرچه بیشتر با واژه های سئو آشنا باشید به همان میزان در انتخاب استراژی و یافتن راه حل برای مشکلات پیش رو موفق تر عمل می کنید. هرچند این واژه نامه کامل نیست اما مفاهیم بسیاری را شامل می شود. در واقع تهیه واژه نامه ای که همه کلمات مورد استفادهدر سئو را توضیح دهد خود کتابی جداگانه خواهد بود. واژه های جدید همواره تولید می شوند بنابراین لازم است شما همیشه اطلاعات خود را بروز رسانی نمایید. جست وجوی seo glossary در گوگل حتما مفید خواهد بود.
LSI ( Latent Sematic Index) Words
به کلمات هم معنی در متن گفته می شود. گوگل و دیگر موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت و میزان مرتبط بودن متن با کلمات کلیدی از کلمات LSI استفاده می کند. برای پیدا کردن کلمات LSI می توان به پیشنهادات گوگل هنگام سرچ توجه کرد یا از ابزار Award گوگل استفاده کرد.
Hot Searches list
مردم هنگامی جستجو می کنند که به دنبال پاسخ و اطلاعات هستند، و گاهی اوقات چیزی که نیاز دارند در ذهن افراد دیگر هم هست. می توان با نگاه کردن به لیست چیزهای دیگری مردم دنبال آن ها می گردند، می توان از اخبار کشور خود با خبر شد و دانست که چه اتفاقی در اطراف شما می افتد.
با ابزار Hot Searches در Google Trends، می توان لیست بیشترین جستجوهای انجام شده در کشور خود را ملاحظه کنید. برای ایجاد لیست Hot Searches که هر یک ساعت یک بار آپدیت می شود، الگوریتمی میلیون ها جستجو را تحلیل و تعیین می کند کدام درخواست ها از بقیه بیشتر جستجو شده اند.